Best Sellers

Θα ασχημύνουν τα αυτοκίνητα λόγω Κίνας;

Πως είναι τα αυτοκίνητα που αρέσουν στους Ευρωπαίους και πως είναι αυτά που αρέσουν στους Αμερικανούς; Γιατί τα Αμερικανικά αυτοκίνητα δεν περπατάνε στην Ευρώπη και γιατί τόσο λίγα Ευρωπαϊκά έχουν περάσει απέναντι; Και τι θα γίνει τώρα που η Κίνα αποκτά τη δική της άποψη για το πως πρέπει να είναι ένα αυτοκίνητο;

Στα εκατόν-τόσα χρόνια της αυτοκίνησης η βασική παραδοχή είναι πως Ευρώπη και Αμερική δεν παίζουν στο ίδιο τραπέζι. Από τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες που ήρθαν στην Ευρώπη, μόνο η Ford έχει μείνει, ενώ στην Αμερική για να “παίξει” Ευρωπαίος πρέπει να είναι γερμανική premium μάρκα. Μέχρι και η Alfa Romeo, παρόλο το πάθος των Αμερικανών για ιταλικά προϊόντα, δυσκολεύεται στην πέρα όχθη του Ατλαντικού.

Γιατί; Αρκεί μια ματιά. Άλλα γούστα, άλλες ανάγκες, άλλες συνήθειες. Τα αυτοκίνητα οι Αμερικανοί τα αντιλαμβάνονται διαφορετικά από τους Ευρωπαίους και τα θέλουν αλλιώς. Και έτσι οι δύο μεγαλύτερες αγορές χώρισαν τα “τσανάκια” τους και ο καθένας είχε αυτό που θέλει.

Όμως στους δύο αυτούς ανάμεσα έρχεται τώρα και η Κίνα. Η αγορά της Κίνας είναι όλο και πιο σημαντική για τους κατασκευαστές, που πλέον έχουν δείξει πως είναι διατεθειμένοι να υιοθετήσουν τα γούστα, τις ανάγκες και τις συνήθειες των Κινέζων αγοραστών και να λανσάρουν μοντέλα με στόχο την εκεί αγορά. Αυτά τα μοντέλα όμως, πωλούνται και στην Ευρώπη.

Βλέπεις είναι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές που δραστηριοποιούνται στην Κίνα, εκτός από τους εγχώριους που δεν βγαίνουν “παραέξω”, και οι Ευρωπαϊκές μάρκες δεν έχουν την δυνατότητα να διαχωρίσουν σε μεγάλο βαθμό τις γκάμες τους ανάμεσα στις δύο αγορές. Εντάξει, υπάρχουν μοντέλα Ευρωπαίων κατασκευαστών που είναι μόνο για την Κίνα, όμως οι βασικές τους γκάμες είναι κοινές.

Που σημαίνει πως είτε μας αρέσουν είτε όχι τα γούστα των Κινέζων, αφού για κάποιες μάρκες και ορισμένα μοντέλα, η Κίνα αποτελεί την πρώτη πλέον προτεραιότητα, πολύ απλά θα “τα φάμε στη μάπα”. Και έτσι θα βλέπουμε όλο και περισσότερα μοντέλα σαν την νέα ναυαρχίδα των SUV της BMW, την Χ7, ευτυχώς ακόμη σε πρότυπη μορφή, να ξεχωρίζει με την ασχήμια της.

Μοντέλα με σχεδίαση με στόχο την Κίνα, έχουμε ξαναδεί, και από την BMW, όπως η 5άρα δύο γενιές πίσω (E60) με το χαρακτηριστικό ασιατικό ντιζάιν, ενώ και η Volvo έχει ξεκάθαρα αποκτήσει Κινεζικό προφίλ στη γκάμα της.


Post by Ν. Γ.

0 Comment

Κατηγορίες