Best Sellers

Τι σου κρύβει το "νέο" σου αυτοκίνητο;

Ειδικά αν είναι η πρώτη φορά που αγοράζεις μεταχειρισμένο.

 Πολλές φορές, οι νέοι αγοραστές αυτοκινήτων παθαίνουν το φαινόμενο της λεγόμενης «σωληνοειδούς όρασης» (tunnel vision), επικεντρώνουν δηλαδή την προσοχή τους στο αυτοκίνητο που ποθούν και στην τιμή ή τη δόση που πρέπει να πληρώνουν και δεν «βλέπουν» τίποτα άλλο.

 Αν είναι λοιπόν η πρώτη φορά που αγοράζεις μεταχειρισμένο, υπάρχουν πολλά και σημαντικά πράγματα που πρέπει να σκεφτείς πριν δώσεις τις οικονομίες σου. Ένα από αυτά, είναι τα κρυφά κόστη.

 Όπως και να έχει, είτε είσαι πρωτάρης, είτε πιο έμπειρος με τη διαδικασία αγοράς μεταχειρισμένου, εμείς είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε να οργανώσεις έξυπνα το budget σου και στο τέλος να κάνεις το καλύτερο deal που θα μπορούσες!

Ποια είναι τα κρυφά κόστη ενός μεταχειρισμένου λοιπόν; 

-Ασφάλεια και Συντήρηση

 Ανεξάρτητα με το τι αυτοκίνητο πρόκειται να αγοράσεις, θα πρέπει 1) να το ασφαλίσεις και 2) να το διατηρήσεις στο χρόνο όσο καλύτερα μπορείς:

 1. Θα πρέπει να προστατεύσεις το περιουσιακό σου στοιχείο και να σιγουρευτείς ότι είσαι καλυμμένος σε περίπτωση κλοπής, ατυχήματος κλπ. Δεν είναι λίγα τα φαινόμενα κλοπής τα τελευταία χρόνια, γι’αυτό ασφάλισέ το όχημα σου και απαλλάξου από το άγχος. Αν αναλογιστείς το κόστος για τα ασφάλιστρα κλοπής που έχεις να πληρώνεις κάθε μήνα, θα δεις ότι δεν αξίζει να πάρεις το ρίσκο και να το αφήσεις ανασφάλιστο.
Γενικότερα, τα ασφάλιστρα ενός αυτοκινήτου διαφέρουν από μοντέλο σε μοντέλο. Η ασφάλιση των πολυτελών μοντέλων για παράδειγμα, συνήθως κοστίζει περισσότερο επειδή κοστίζει περισσότερο η επισκευή τους. Αντίστοιχα, αν ζεις σε περιοχή με υψηλά ποσοστά κλοπών, επίσης κοστίζει πιο ακριβά. Αν επιλέξεις κάποιο μοντέλο που είναι εύκολο να κλαπεί, το ίδιο.
Για να υπολογίσεις το κόστος της ασφάλειας ενός αυτοκινήτου, μπορείς να επισκεφθείς εύκολα κάποιο site. Κάντο εκ των προτέρων για να κάνεις σωστά τον προϋπολογισμό σου!

 2. Θα πρέπει να συντηρείς το αυτοκίνητο. Κάθε χρόνο; Κάθε 6 μήνες; Ανάλογα και πάλι με το μοντέλο και τις απαιτήσεις που μπορεί να έχει. Συνήθως μια τακτική συντήρηση γίνεται κάθε 10 με 15.000 χλμ ή κάθε χρόνο, «ό,τι έρθει πρώτο» όπως λένε και οι κατασκευαστές.
Είναι δύσκολο όμως να το υπολογίσεις προκαταβολικά το κόστος συντήρησης. Συνήθως, παίζει ρόλο πάλι η μάρκα και το μοντέλο του αυτοκινήτου, καθώς και το πόσο δημοφιλές είναι εμπορικά, αν υπάρχει δηλαδή εξειδίκευση μηχανικών και αφθονία ανταλλακτικών.
Μπορείς να ξεκινήσεις την έρευνά σου για το κόστος, διαβάζοντας τι λένε οι ιδιοκτήτες του συγκεκριμένου μοντέλο σε κάποιο forum. Είναι σίγουρο ότι θα βρεις πολλές και χρήσιμες πληροφορίες.

-Τέλος μεταβίβασης-Τέλος κυκλοφορίας-Φόρος πολυτελείας

Και κάπου εδώ θα μιλήσουμε για φόρους…

Είτε αγοράζεις από έμπορο είτε από ιδιώτη, το τέλος μεταβίβασης το πληρώνει πάντα ο αγοραστής, εσύ δηλαδή. Επομένως, αναλόγως με τα κυβικά του αυτοκινήτου, πρέπει να υπολογίσεις ως έξτρα στην τιμή, τα εξής τέλη μεταβίβασης:

 από 801 έως 1300 κ.εκ.                135 €     

από 1301 έως 1600 κ.εκ.                165€                      

από 1601 έως 1900 κ.εκ.                195€                      

από 1901 έως 2500 κ.εκ.                220€                      

από 2500 κ.εκ. και άνω                  280€      

Όταν πληρώνεις 15 και 20.000€ για ένα αυτοκίνητο, το κόστος μεταβίβασης μπορεί να μοιάζει αμελητέο. Όταν όμως έχεις να διαθέσεις 5 ή 6.000€, δε συμβαίνει το ίδιο, γι’αυτό μην το ξεχνάς, το τέλος μεταβίβασης πρέπει πάντα να το υπολογίζεις!

 Εκτός αυτού, σειρά έχουν κι άλλοι φόροι. Το τέλος κυκλοφορίας και φόρος πολυτελείας. Το πρώτο το πληρώνεις στην αρχή κάθε έτους (τέλη Δεκεμβρίου για την ακρίβεια) και το δεύτερο επίσης κάθε έτος, μαζί με τις υπόλοιπες φορολογικές σου υποχρεώσεις. Ο φόρος πολυτελείας όμως ισχύει μόνο για τα αυτοκίνητα άνω των 2.000 κ.εκ και νεότερα των 10 ετών.

Tip! Budget, budget, budget!

-Τα «Add-ons»

 Τα add-ons είναι τα «πακέτα» ή υπηρεσίες που σου προσφέρονται στο «παρα-πέντε» της αγοράς. Κάποια από τα πιο δημοφιλή add-ons είναι η επέκταση εγγύησης, το «δωρεάν» service, η ασφάλεια, ίσως αντικλεπτικές συσκευές κλπ. Τα add-ons είναι οι πωλήσεις που δεν χαλάνε τη συμφωνία και δεν αποστρέφουν τον πελάτη από το να ολοκληρώσει την αγορά του.
Το κόστος βέβαια, το επιβαρύνεται αυτός και το αυτοκίνητο μέσα σε δύο λεπτά μπορεί να του κοστίσει λίιιγο πιο ακριβά. Επομένως, αν έχεις περιορισμένο budget, καλό είναι να είσαι προετοιμασμένος για τα «add-ons» και να μείνεις μακριά τους!

 Tip! Απόφυγε την επέκταση εγγύησης!

 Περίμενε να βεβαιωθείς ότι το αυτοκίνητο λειτουργεί σωστά και δεν παρουσιάζει προβλήματα! Αν είναι καλό, θεωρητικά μπορείς να κάνεις την επέκταση λίγο πριν τη λήξη της αρχικής εγγύησης. Μερικές φορές μπορεί να σου κοστίσει και λιγότερο.

 

-Το κόστος του ελέγχου και οι ανεπιθύμητες επισκευές

 

Βάλε στην άκρη ένα ποσό, για παράδειγμα μέχρι 150€, τo οποίο θα αφιερώσεις αποκλειστικά για ελέγχους των μεταχειρισμένων που σου αρέσουν. Δεν νοείται να αγοράσεις αυτοκίνητο χωρίς να το ελέγξεις!

Επιμένω: ΔΕΝ νοείται να αγοράσεις αυτοκίνητο χωρίς να το ελέγξεις.

Μέσα από έναν καλό έλεγχο μπορείς να μάθεις τα πάντα για το αυτοκίνητο που σε ενδιαφέρει, όπως την κατάσταση της μηχανής, της δομής (που αφορά σε μεγάλο βαθμό την ασφάλειά σου), των αναρτήσεων, των φρένων και άλλων σημαντικών σημείων του οχήματος.
Και αν θέλεις να τα έχεις όλα: επιβεβαιωμένο βιβλιο service, πραγματικά χιλιόμετρα, άψογη μηχανική κατάσταση και καθαρό ιστορικό ατυχημάτων, τότε σύντομα θα καταλάβεις ότι θα απορρίψεις πολλά από αυτά που θα ελέγξεις και μπορεί το τελικό κόστος για τους ελέγχους που θα κάνεις να υπερβεί και τα 300€!!
Και αν κοστολογούσαμε και τον χρόνο που θα σπαταλήσεις σε τηλέφωνα και μετακινήσεις τότε πρέπει να υπολογίζεις ακόμα πιο πολλά!
Επιπλέον, η αναφορά ενός έμπειρου και εξειδικευμένου μηχανικού μπορεί να σου δώσει σημαντικά στοιχεία που να οδηγήσουν σε κάτι πολύ σημαντικό: ότι το αυτοκίνητο που σε ενδιαφέρει, ίσως έχει γυρισμένα χιλιόμετρα. Μπορείς να φανταστείς τι σημαίνει αυτό για την «τσέπη σου», έτσι δεν είναι;

 Αν ένα αυτοκίνητο έχει γυρισμένα χιλιόμετρα, τότε το πιο πιθανό είναι ότι θα προκύπτουν πολλά και αναπάντεχα προβλήματα, με αποτέλεσμα να βγεις γρήγορα, οικονομικά knock out.

 Δεν αξίζει να ρισκάρεις κάποιες δεκάδες χιλιάδες ευρώ, για τα 150€ που μπορεί να σου κοστίσουν οι τεχνικοί έλεγχοι.

 

-Τα «ύπουλα» κόστη

 Και επειδή ζούμε στην Ελλάδα, θα πρέπει να είσαι υποψιασμένος για όλα (δυστυχώς). Η εμπιστοσύνη δεν χαρίζεται, κερδίζεται.

 Υπάρχουν για παράδειγμα περιπτώσεις, που η τιμή που καταγράφεται σε μια αγγελία είναι υπολογισμένη με βάση το όφελος απόσυρσης ή την απαλλαγή του τέλους ταξινόμησης που απολαμβάνουν οι πολύτεκνοι.

 Ναι καλά διάβασες!

 Μπορείς να βρεθείς ένα βήμα πριν την αγορά και να μάθεις ξαφνικά ότι η τελική τιμή του αυτοκινήτου επιβαρύνεται π.χ με έξτρα 400€…

 Μάτια 14, κεραίες τεντωμένες!

 

-Η προκαταβολή

 Κάθε είδους έμπορος-πωλητής εκτός από το να πουλάει, ξέρει και να κάνει κάτι άλλο πολύ καλά: Να «παίζει» με τους αριθμούς. Θα καταλάβεις αμέσως.

 Ας υποθέσουμε ότι έχεις βρει ένα αυτοκίνητο που σου ταιριάζει απόλυτα και είσαι πολύ ενθουσιασμένος με την ιδέα της απόκτησής του. Χρειάζεσαι όμως τραπεζική χρηματοδότηση για να το αγοράσεις και επιπλέον, θέλεις να δίνεις μέχρι 300€/μήνα. Πηγαίνεις λοιπόν στον έμπορο και του λες το πρόβλημά σου.

 Μετά από λίγα λεπτά εκείνος επανέρχεται με τα ευχάριστα νέα! Μπορείς να πάρεις το αυτοκίνητο που σου αρέσει και να δίνεις 300€/μήνα!

Αν εξετάσεις όμως πιο προσεκτικά τον τρόπο με τον οποίο έκανε τα «μαγικά» του, θα διαπιστώσεις ότι μείωσε το ποσό της μηνιαίας δόσης, αυξάνοντας αντιστρόφως ανάλογα το ποσό της προκαταβολής. Αυτό στα αγγλικά λέγεται «capital cost reduction» και είναι ένας όρος άμεσα συνυφασμένος με την αγορά ή την βραχυχρόνια μίσθωση των αυτοκινήτων. Στην ουσία, πληρώνεις περισσότερα «μπροστά» για να μπορείς να δίνεις λιγότερα κάθε μήνα.

 Σε κάποιες περιπτώσεις αυτή η διαδικασία είναι λογική, σε κάποιες άλλες όμως, μπορεί να σου κοστίσει πολύ περισσότερα από όσα υπολόγιζες να ξοδέψεις. Ο καλύτερος τρόπος λοιπόν για να αποφύγεις τις εκπλήξεις, είναι να υπολογίσεις με ακρίβεια το συνολικό budget που έχεις για το αυτοκίνητο, πριν ακόμα μιλήσεις για μηνιαίες δόσεις.

 Από την άλλη, το πλεονέκτημα δίνοντας μεγαλύτερη προκαταβολή για το νέο σου αυτοκίνητο, είναι ότι μπορεί να πάρεις καλύτερο επιτόκιο και πιθανότατα να πληρώνεις λιγότερα σε μηνιαία βάση.

 

Συμπέρασμα

 Το κόστος του νέου σου αυτοκινήτου δεν είναι πάντα αυτό που βλέπεις σε μια αγγελία, γι’αυτό θα πρέπει να είσαι προετοιμασμένος οικονομικά, «διαβασμένος» και το κυριότερο να έχεις κάνει σωστό προϋπολογισμό.

 Μην τρομάζεις με τα πολλά «πρόσεχε» και «μη» που διάβασες πιο πάνω, το να αποφύγεις όσα πιο πολλά από τα κρυφά κόστη μπορείς, είναι μια ενδιαφέρουσα ενασχόληση που στο τέλος θα σε κάνει να νιώσεις την αυτοπεποίθηση που έχει ο «έξυπνος αγοραστής»!

Post by Ε. Δ.

0 Comment

Κατηγορίες