Φυσικά για την Ελλάδα το θέμα δεν επείγει και τόσο, καθότι είμαστε ακόμη παραδοσιακοι και επιμένουμε «χειροκίνητοι». Τα αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο δεν είναι εύκολο να αποκτήσουν πάνω από έξι σχέσεις στο κιβώτιο, καθότι θα πρέπει ο οδηγός να αλλάζει ταχύτητα κάθε 10 δευτερόλεπτα. Και αυτό δεν είναι πρακτικό.
Όταν όμως βλέπουμε τα αυτόματα κιβώτια να πηγαίνουν πρώτα στις επτά, μετά στις οκτώ, κατόπιν στις εννιά και τώρα στις δέκα σχέσεις, μήπως το δικό μας χειροκίνητο που το ψωνίσαμε με έξι για να έχει μπόλικες, ακούγεται ξεπερασμένο;
Το θέμα είναι γιατί χρειάζονται όλες αυτές οι σχέσεις; Μήπως είναι απλά θέμα μάρκετινγκ και όπως με τις ιπποδυνάμεις έτσι και με τον αριθμό των ταχυτήτων οι κατασκευαστές παίζουν κυνηγητό για το ποιος θα εντυπωσιάσει; Αν είναι έτσι, τότε το 5άρι ή το εξάρι στο δικά σας αυτοκίνητο είναι μια χαρά. Αν όμως όχι;
Οι σχέσεις στα κιβώτια άρχισαν να ανεβαίνουν όταν οι απαιτήσεις για ρύπους άρχισαν να κατεβαίνουν. Με τη μάχη που δίνουν οι κατασκευαστές για να παράγουν αυτοκίνητα που στο σύνολό τους, ως στόλος, εκπέμπουν κάτω από 120 διοξειδίου του άνθρακα κάθε χιλιόμετρο, βρήκαν λύσεις στην τεχνολογία των κινητήρων, βρήκαν όμως πως το καλύτερο που μπορούν να κάνουν είναι να διατηρούν την λειτουργία των μοτέρ στο φάσμα στροφών που αποδίδουν καλύτερα.
Έχουν δηλαδή τη μέγιστη ροπή και τους χαμηλότερους ρύπους. Πως όμως μπορούν να πείσουν τους οδηγούς να πηγαίνουν πάντα με 3000 στροφές στον κινητήρα; Και πως θα μπορούσε να γίνει αυτό αν έχεις μόλις 5 σχέσεις στο κιβώτιο; Θα ήταν σα να ζητούσαν να πηγαίνουν τα αυτοκίνητα με 20, 50, 80, 100 και 140 χλμ/ώρα μόνο. Είναι δυνατόν;
Όταν έχεις 10 σχέσεις στο κιβώτιο όμως είναι. Γιατί έχεις δέκα διαφορετικές ταχύτητες που μπορείς να κινηθείς. Ανάμεσα στα 20 και τα 100 που είναι οι πιο συνήθεις ταχύτητες κυκλοφορίας, μπορείς τώρα να πας και με 30 και με 40 και με 60 και με 70 και με 90. Πετυχαίνεις δηλαδή τους χαμηλότερους ρύπους και κατανάλωση (πάνε μαζί αυτά) με τη μέγιστη ροπή, οκτώ φορές μέσα στο φάσμα ταχυτήτων που κινείσαι κανονικά. Πιο συχνά, άρα καις λιγότερο.