Η ζώνη ασφαλείας. Μάλλον έχει σώσει τις περισσότερες ζωές από κάθε άλλη εφεύρεση, ξεκινάει στην βάση κατάταξης, αφού είναι η απλούστερη και η αρχαιότερη. Η αποτελεσματικότητα της ζώνης ασφαλείας ενισχύθηκε σημαντικά με την σχεδίαση των αυτοκινήτων, αφού προσφέρει στους επιβάτες την επιβράδυνση που πετυχαίνουν οι ζώνες του αμαξώματος σε συνδυασμό με τις ζώνες παραμόρφωσης. Η λειτουργία της ζώνης ουσιαστικά κρατάει το σώμα μας σε μία «σωστή» στάση, όταν γίνεται κάποιο απότομο φρενάρισμα, καθώς σε περίπτωση ατυχήματος οι ζώνες παραμόρφωσης απορροφούν την ενέργεια της σύγκρουσης και προστατεύουν τους επιβάτες.
Οι αερόσακοι. Αν και εξελίχθηκαν κυρίως για όσους επιμένουν να μην φοράνε τη ζώνη , φυσικά λειτουργούν κυρίως σε συνεργασία με τη ζώνη ασφαλείας. Πολλοί ακόμη φοβούνται πως οι αερόσακοι «σκοτώνουν» , όμως αυτοί οι φόβοι ανήκουν στο παρελθόν, αφού σήμερα λειτουργούν «ρολόι». Είναι γεγονός, πως κατά το παρελθόν οι άνθρωποι δεν φορούσαν ζώνες και τα παράθυρα δεν άνοιγαν ώστε να μην συμπιεστεί ο αέρας της καμπίνας. Σήμερα ο αερόσακος είναι απαραίτητο στοιχείο ασφάλειας, όπως δείχνουν και οι δοκιμές μοντέλων σε χώρες, που δεν έχουν αερόσακους.
Τα ελαστικά. Ναι, συνήθως θεωρούμε ότι τα λάστιχα ενός αυτοκινήτου είναι απλά μέρη του, όμως η τεχνολογία τους έχει σώσει αμέτρητες ζωές. Τα ελαστικά σήμερα είναι σχεδόν το ίδιο αποτελεσματικά σε στεγνό ή βρεγμένο, με τις διαφορές ανάμεσα σε ακριβές και φθηνές μάρκες να είναι μικρές και να έχουν να κάνουν κυρίως με τις επιδόσεις, τον θόρυβο και την κατανάλωση.
Η ανάρτηση. Όπως και με τα λάστιχα, η ανάρτηση του αυτοκινήτου δεν υπάρχει μόνο για την καλύτερη άνεση των επιβατών. Η ανάρτηση υπάρχει, ώστε να μπορεί το αυτοκίνητο να ακολουθεί την τροχιά, που χαράζει το τιμόνι. Συγκεκριμένα, αυτό που συμβαίνει είναι να κρατάει τους τροχούς σε επαφή με το δρόμο και να αποτρέπει εκτροπές λόγω μετατόπισης του φορτίου. Τα αυτοκίνητα έχουν αποκτήσει οδική συμπεριφορά, που θα ζήλευαν τα υπεραυτοκίνητα μόλις 20 χρόνια πριν.
Το ESP. Το τεστ αποφυγής ταράνδου έγινε διάσημο σε όλο τον κόσμο το 1997, όταν η νέα τότε Mercedes A-Class ανατράπηκε στη διάρκεια της δοκιμής στα χέρια του δημοσιογράφου Robert Collin από το σουηδικό περιοδικό Teknikens Varld. Ως νεότερη τεχνολογία, το ESP το έβαλε στην ορολογία μας η Mercedes και ο μηχανικός της, που αναφέραμε στην αρχή. Με την αποτυχία του τεστ ταράνδου της νέας, τότε Α-Class , το ESP πέρασε από τις πανάκριβες S-Class στα καθημερινά μας αυτοκίνητα και αποτέλεσε το κύριο όπλο πίσω από τη μείωση των θυμάτων σε συγκρούσεις με ένα αυτοκίνητο στο μισό μέσα σε μόλις 8 χρόνια (2000-2008). Δεν είναι περίεργο, που σήμερα το ESP είναι υποχρεωτικά στάνταρ σε όλα τα αυτοκίνητα, όπως οι ζώνες και οι αερόσακοι, καθώς είναι εκείνη η λειτουργία που κρατά το αμάξι σε σταθερή τροχιά.