Best Sellers

Η Ευρώπη αποσύρει. Εμείς τι περιμένουμε;

Σκάνδαλα, ρύποι, ηλεκτροκίνηση, λήζινγκ έχουν αλλάξει μέσα σε λίγα μόλις χρόνια τελείως την εικόνα της αγοράς αυτοκινήτου στην Ευρώπη. Με το ντίζελ να οδεύει προς την έξοδο και τις μεγαλουπόλεις να περιορίζουν την κυκλοφορία παλαιών αυτοκινήτων οι αποσύρσεις έχουν ήδη αρχίσει. Στην Ελλάδα τι γίνεται;

Στην Γερμανία ήδη οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν ξεκινήσει προγράμματα αντικατάστασης όλων των μοντέλων παλαιότερων του Euro5. Στην Μ. Βρετανία ξεκινάει το ίδιο, με στόχο να φύγουν από τους δρόμους όλα τα αυτοκίνητα κατασκευής πριν το 2009.
 
Και φυσικά δεν περιμένει κανείς τις κυβερνήσεις να κάνουν τις αποσύρσεις. Τις κάνουν οι ίδιοι οι κατασκευαστές. Έτσι η Ford στη Μ. Βρετανία δίνει από 2.500 ευρώ ως και 7.000 ευρώ για να αποκτήσεις ένα νέο μοντέλο της μάρκας, αποσύροντας ένα παλιό οποιουδήποτε κατασκευαστή. Και στην ίδια λογική είναι και τα προγράμματα άλλων κατασκευαστών.
 
Το ίδιο στη Γερμανία, με την Opel να προσφέρει ως και 8.000 ευρώ για ένα νέο Insignia αποσύροντας ένα αυτοκίνητο με τεχνολογία ως και Euro4. Το ίδιο και η Mercedes, η Fiat και άλλοι. Ιδιωτικά. Το δημόσιο δεν απασχολείται με αυτά, αν και υπάρχει συνεννόηση με γνώμονα τη δημόσια υγεία και τα έσοδα.
 
Στην Ελλάδα δεν θα έπρεπε να δούμε απόσυρση με τόσα παλιά αυτοκίνητα; Όχι μόνο θα τελειώναμε με τα παλιά, αλλά θα ανακόπταμε και την εισαγωγή σαβούρας από την Ευρώπη ως μεταχειρισμένα. Όμως στην Ελλάδα οι αντιπρόσωποι δεν μπορούν να κάνουν απόσυρση μόνοι τους. Ο λόγος φυσικά έχει να κάνει με την επιβολή του Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης, που κάνει το κράτος “συνέταιρο” των εισαγωγέων, σε ότι αφορά τα έσοδα.
 
Με το ΕΤΤ να αυξάνει τις τιμές των αυτοκινήτων 20-50%, οι εισαγωγείς απαιτούν από τα εργοστάσια ειδικές τιμές για την Ελλάδα ώστε να παραμείνουν τα μοντέλα τους προσιτά. Με αυτή την έκπτωση σε ευρύα εφαρμογή δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για άλλη μείωση. Πως μπορεί να κόψει η Opel 8.000 ευρώ από το Insignia στην Ελλάδα όταν το δημόσιο επιμένει να απαιτεί τον ίδιο φόρο και να μην χάνει τίποτα από την απόσυρση; Είναι αδύνατον.
 
Αυτός είναι και ο λόγος που στις αποσύρσεις που έχουμε δει στην Ελλάδα, το δημόσιο είναι που τις οργανώνει, μειώνοντας τον ΕΤΤ και κάνοντας τις τιμές χαμηλές. Και αυτό πρέπει να γίνει και τώρα.
 
Αν δεν θέλουμε να βρεθούμε πάλι ουραγοί, με τον παλαιότερο στόλο, έναν νεκροταφείο αυτοκινήτων των άλλων, πρέπει το δημόσιο να ξεκινήσει γεναιόδωρη απόσυρση με στόχο την αντικατάσταση όλων των ρυπογόνων αυτοκινήτων και τη διακοπή εισαγωγή παλιών μεταχειρισμένων.

Post by Ν. Γ.

0 Comment

Κατηγορίες