Best Sellers

Ξεβουλώστε τα «σιφόνια» του αυτοκινήτου

Η υδρορροή (ή νεροχύτης) βρίσκεται εξωτερικά, στη βάση του εμπρόσθιου παρμπρίζ και είναι υπεύθυνη να συλλέγει τα νερά που ρέουν σε αυτό. To νερό που πέφτει πάνω στο αυτοκίνητο, είτε από βροχή είτε από πλύσιμο, εισέρχεται από τις εγκοπές του αυτοκινήτου και βρίσκει διαφυγή από τα σωληνάκια, που βρίσκονται στο σημείο ανάμεσα στο καπό και στο παρμπρίζ. Οι δίοδοι αυτές συνήθως φράσσονται από σκόνη και φύλλα δέντρων. Οπότε είναι απαραίτητο, σε τακτά χρονικά διαστήματα, να καθαρίζουμε το σημείο αυτό. Φυσικά υδρορροές δεν υπάρχουν μόνο ανάμεσα στο καπό και στο παρμπρίζ, αλλά και σε άλλα σημεία του αυτοκινήτου, όπως οι πόρτες και το πορτ-μπαγκάζ, ακόμα και η ηλιοροφή, ωστόσο το κυριότερο πρόβλημα συνήθως εντοπίζεται στο μπροστινό παρμπρίζ. Ας δούμε λοιπόν πώς μπορούμε να διασφαλίσουμε την σωστή απομάκρυνση του νερού.

Τι μπορεί να προκαλέσει μια βουλωμένη υδρορροή
Μια βουλωμένη υδρορροή θα αναγκάσει το νερό που εισέρχεται να μη μπορεί να περάσει μέσα της, συνεπώς θα προκαλέσει υπερχείλιση στα τοιχώματά της και το νερό θα διαφύγει σε άλλα γειτονικά σημεία. Από εκεί και πέρα το μέγεθος της ζημιάς που μπορεί να προκληθεί εξαρτάται από το πόσο καιρό θα σας πάρει να συνειδητοποιήσετε ότι υπάρχει διαρροή νερού, αλλά και σε ποια σημεία αυτό θα διοχετευτεί. Συνεπώς μπορεί απλά να προκαλέσει ένα μικρό μούλιασμα στο φίλτρο καμπίνας ή και στις μοκέτες, το οποίο μπορείτε να στεγνώσετε με ένα σεσουάρ, αλλά μπορεί αν δεν το αντιληφθείτε έγκαιρα να δημιουργηθεί μούχλα, το οποίο σημαίνει πως θα χρειαστεί να αντικαταστήσετε αυτά τα μέρη. Σαν σενάριο υπάρχει πάντοτε και το ακραίο, ειδικά στα παλαιότερα αυτοκίνητα, να προκληθεί σκουριά σε μεταλλικά μέρη.

Αφαιρούμε πρώτα τους υαλοκαθαριστήρες 
Για να φτάσουμε στο εσωτερικό τμήμα όπου βρίσκουν διαφυγή τα νερά, θα πρέπει ν αφαιρέσουμε τους υαλοκαθαριστήρες. Κρατάμε με το ένα χέρι τον υαλοκαθαριστήρα και με το άλλο ξεσφίγγουμε τις βίδες. Οι κινήσεις μας εδώ θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο απαλές, προκειμένου να μη «στραβώσει» ο βραχίονας του μηχανισμού κίνησης των υαλοκαθαριστήρων. Αφού αφαιρέσουμε τους υαλοκαθαριστήρες, μπορούμε να βγάλουμε το προστατευτικό πλαστικό κάλυμμα, βγάζοντας απλώς τις ανάλογες ασφάλειες που διαθέτει στην περίμετρό του. Η αφαίρεσή τους καλό είναι να γίνει με προσοχή, ώστε να μη σπάσουν και χρειαστεί να προμηθευτούμε καινούργιες. Ανάλογα με το αυτοκίνητο, ίσως χρειαστεί να βγάλουμε το κάτω λάστιχο του παρμπρίζ (τσιμούχα).

Προέχει η καθαριότητα 
Αρχικά καθαρίστε τις οπές με το χέρι ή με τη βοήθεια μίας ηλεκτρικής σκούπας, για ν απομακρύνετε τα φύλλα των δέντρων και τις περιττές βρωμιές από την πολυκαιρία. Μετά, μ ένα νωπό πανί, καθαρίστε καλά την περιοχή. Αφού έχουν απομακρυνθεί οι περιττές βρωμιές, με τη χρήση πιεστικού κομπρεσέρ μπορούμε να φυσήξουμε τις διαφυγές του νερού, προκειμένου να φύγουν τα σκουπιδάκια, που έχουν εισέλθει στις σωληνώσεις. Αφού κάνουμε τις παραπάνω ενέργειες, μπορούμε να ρίξουμε νερό στο σημείο αυτό, για να διαπιστώσουμε, αν το νερό απομακρύνεται με γρήγορο ρυθμό ή αν παραμένει βουλωμένο κάποιο σωληνάκι.

Για καλύτερη συντήρηση 
Στα παλαιότερα αυτοκίνητα, που το αμάξωμα δεν είναι γαλβανισμένο, υπάρχει περίπτωση, λόγω του νερού που κατακρατείται, να έχουν δημιουργηθεί επιφανειακές σκουριές. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να τρίψουμε ελαφρά με γυαλόχαρτο την επιφάνεια, μέχρι ν απομακρυνθεί η σκουριά και στη συνέχεια να ψεκάσουμε με σπρέι/χρώμα σε αυτό του αυτοκινήτου. Αν σας ενδιαφέρει αρκετά η συντήρηση του αυτοκινήτου σας, μπορείτε, μια φορά το χρόνο, αφού καθαρίσετε το σημείο αυτό του αυτοκινήτου, να ψεκάσετε με σπρέι-κερί.

Post by Ν. Γ.

0 Comment

Κατηγορίες