1. Πρόσεξε το παρμπρίζ! Οποιαδήποτε βλάβη μπορεί να περιορίσει την ορατότητα.
Όπως όλοι γνωρίζουμε, η αμεσότερη συνέπεια μιας βροχής είναι ο περιορισμός της ορατότητας την ώρα της οδήγησης, κάτι το οποίο χειροτερεύει πολύ τις βραδινές ώρες.
Θα πρέπει να ελεγχθεί πολύ προσεκτικά το αν οι υαλοκαθαριστήρες αφήνουν «γραμμές» νερού πάνω στο παρμπρίζ όταν λειτουργούν. Αν το φαινόμενο αυτό παρουσιάζεται με μικρή παρουσία νερού, είναι σίγουρο ότι σε συνθήκες έντονης βροχής, θα αντιμετωπίζεις πολύ μεγάλο πρόβλημα ορατότητας.
Επίσης, ειδικά σε περιοχές όπου επικρατούν χαμηλές θερμοκρασίες ακόμα και πριν «έρθει» ο χειμώνας, είναι απαραίτητη η προμήθεια μιας «ξύστρας» ώστε να μην προκληθούν χαρακιές κατά τη διάρκεια απομάκρυνσης του πάγου που σχηματίζεται στο παρμπρίζ τις πρώτες πρωϊνες ώρες.
Και, επειδή αναφερόμαστε στο θέμα του παρμπρίζ, θα είναι επίσης καλό να ελεγχθεί αυτό για μικρές ρωγμές καθώς ένα «πέσιμο» σε κάποια λακκούβα μπορεί να μετατρέψει ένα μικρό ράγισμα σε μεγάλη ρωγμή από τη μια στιγμή στην άλλη.
2. Πρέπει να λειτουργούν όλα τα φώτα. Όχι μόνο για να έχεις εσύ καλή ορατότητα αλλά και για να γίνεσαι αντιληπτός από τους άλλους οδηγούς!
Ενώ οδηγείς το αυτοκίνητο σου, τα φώτα του έχουν διπλό ρόλο.
Εκτός του ότι βοηθούν εσένα να βλέπεις καλύτερα το δρόμο, βοηθούν και τους άλλους οδηγούς να διακρίνουν εσένα. Με αυτόν τον τρόπο οδηγείς εσύ αλλά και οι γύρω σου με απόλυτη ασφάλεια.
Γι αυτό το λόγο, είναι απαραίτητη η άριστη λειτουργία τους, κάτι που μπορεί να εξασφαλιστεί με έναν σύντομο έλεγχο στο συνεργείο της επιλογής σου.
3. Τα φρένα πρέπει να «κοκαλώνουν» όταν χρειάζεται. Έτσι θα αποφύγεις ενδεχόμενα ατυχήματα που μπορούν να προκληθούν π.χ. από βρεγμένο, ολισθηρό οδόστρωμα.
Όπως και όλα τα υπόλοιπα συστήματα του αυτοκινήτου σου, το σύστημα των φρένων θα πρέπει να λειτουργεί άριστα ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν. Ένας λόγος παραπάνω, όταν το οδόστρωμα είναι βρεγμένο.
Για να είσαι απόλυτα σίγουρος ότι δεν θα έχεις κανένα απρόοπτο στο δρόμο, θα πρέπει να ελεγχθεί η αποτελεσματικότητα των φρένων, των δίσκων και των υλικών τριβής.
Επίσης, δεν πρέπει να παραληφθεί σε καμία περίπτωση και ο έλεγχος της στάθμης των υγρών φρένων.
4. Σε υγρό οδόστρωμα είναι πολύ πιθανό να χάσεις τον έλεγχο και να προκαλέσεις ατύχημα. Μην οδηγείς με φθαρμένα ελαστικά.
Το κρισιμότερο – κατά πολλούς – «κομμάτι» ενός αυτοκινήτου όταν κινείται σε βροχή είναι τα ελαστικά.
Το πέλμα, γνωστό επίσης και ως αυλάκωση, πρέπει να έχει το απαραίτητο βάθος ώστε να απομακρύνεται αποτελεσματικά το νερό και να αυξάνεται η επιφάνεια επαφής του ελαστικού με την άσφαλτο.
Είναι εξίσου σημαντικό να ελεγχθεί η πίεση των ελαστικών καθώς παίζει και αυτή το ρόλο της στη βελτίωση της πρόσφυσης.
Τέλος, το συνεργείο «τσεκάρει» και τη συνολική εικόνα των ελαστικών ώστε να εντοπιστούν πιθανές ρωγμές, άλλου είδους φθορές ή ακόμα και αντικείμενα που είναι «σφηνωμένα».