Best Sellers

Οι 5 κανόνες για τις αντιολισθητικές αλυσίδες

Είναι αλήθεια ότι ένα από τα δυσκολότερα πράγματα που θα κληθεί να αντιμετωπίσει ένας οδηγός, είναι η κίνηση σε χιονισμένους ή παγωμένους δρόμους. Η έλλειψη εμπειρίας επηρεάζει αρνητικά την κρίση μας και τις ενέργειές μας σε τέτοιες συνθήκες με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούμαστε άδικα και ενίοτε να κινδυνεύουμε. Είναι απαράβατος «κανόνας» λοιπόν να διαθέτουμε αρχικά αλυσίδες στο πορτ μπαγκαζ του αυτοκινήτου μας αλλά και να μάθουμε να τις χρησιμοποιούμε σωστά ώστε να επωφεληθούμε στην πράξη.

 

1. Τύποι αλυσίδων

Οι αντιολισθητικές αλυσίδες χωρίζονται σε 4 κατηγορίες που καθορίζονται από την διαδικασία τοποθέτησής τους, το κόστος τους και τα αυτοκίνητα στα οποία προορίζονται να τοποθετηθούν. 

Συμβατικές
 Οι συμβατικές αλυσίδες με το συρματόσχοινο είναι από τις πιο αξιόπιστες (αν τοποθετηθούν σωστά), είναι κατάλληλες για όλους τους τύπους αυτοκινήτων και σπάνια θα «προδώσουν» τον οδηγό. Οι αλυσίδες αυτές καθορίζονται από το πάχος των κρίκων τους και έτσι έχουμε δύο κατηγορίες: τις αλυσίδες των 16 χλστ. και εκείνες των 9 χλστ., με τις δεύτερες να χρησιμοποιούνται για αυτοκίνητα που διαθέτουν ελαστικό χαμηλού προφίλ ή βελτιωμένη ανάρτηση. 

«Kουβέρτες»
 Οι αλυσίδες «κουβέρτα» είναι κατασκευασμένες από ένα ύφασμα ειδικής σχεδίασης, το οποίο αυξάνει την τριβή στον πάγο και στο χιόνι. Ωστόσο, πρέπει να πατούν μόνο πάνω σε χιόνι, καθώς όπως έχει αποδειχθεί, φθείρονται ή σκίζονται εύκολα όταν κινούνται σε καθαρό οδόστρωμα. Αυτές οι αλυσίδες είναι πιο εύκολες στην τοποθέτηση, ενώ αποτελούν την μοναδική λύση για σπορ αυτοκίνητα.

«Aράχνη»
Οι πιο ακριβές αλλά συνάμα και οι πιο καλές αλυσίδες που μπορεί να βρει κανείς, είναι οι αλυσίδες τύπου αράχνης. Αυτές διαθέτουν ένα σταθερό τμήμα, που τοποθετείται στα μπουλόνια του κάθε τροχού (τα οποία πρέπει να αφαιρεθούν για την τοποθέτησή του) και πάνω σε εκείνο εφαρμόζει το υπόλοιπο σύστημα. Οι αράχνες μπορούν να τοποθετηθούν σε όλα τα αυτοκίνητα. 

Aλυσίδες με καρφιά
 Οι αλυσίδες με καρφιά ενδείκνυνται για υπερβολικά δύσκολες συνθήκες και προσφέρουν καλή πρόσφυση πάνω σε πάγο. Έρχονται σε απόλυτη επαφή με τον τροχό, συνδυάζοντας καουτσούκ και ατσαλένιες τάπες, ενώ ταυτόχρονα το σχήμα πενταγώνου που διαθέτουν, ισχυροποιεί το κράτημα προς κάθε κατεύθυνση. 

2. Που τις τοποθετούμε ανά περίπτωση;

Οι αλυσίδες τοποθετούνται κατά κανόνα στον άξονα που μεταδίδεται η ισχύς του αυτοκινήτου μας και όχι στον άξονα διεύθυνσης όπως λανθασμένα υποστηρίζουν ορισμένοι. Πέραν των προσθιοκίνητων που εξ ορισμού εφοδιάζονται με αλυσίδες στον εμπρός άξονα, μπορούμε, αν διαθέτουμε και 2ο ζευγάρι, να τοποθετήσουμε μπροστά και σε πισωκίνητα ή τετρακίνητα μοντέλα. Σε περίπτωση που διαθέτουμε 1 ζευγάρι που είναι και το σύνηθες, τις τοποθετούμε πίσω στα πισωκίνητα και εμπρός στα περισσότερα crossover και τετρακίνητα μοντέλα.

 

3. Πώς τις τοποθετούμε;

Οι αλυσίδες τοποθετούνται εύκολα στα περισσότερα αυτοκίνητα και η διαδικασία τοποθέτησής τους αναγράφεται βήμα βήμα στο κουτί. Αν για οποιοδήποτε λόγο δεν υπάρχουν οι οδηγίες, η διαδικασία θέλει να τις απλώνουμε πίσω από το ελαστικό με τις άκρες του συρματόσχοινου να βρίσκονται στην εξωτερική πλευρά. Τραβάμε προς τα πάνω τα συρματόσχοινα που βρίσκονται λοιπόν μπροστά μας και τα ενώνουμε, ενώ ενώνουμε και το άκρο της αλυσίδας στο πάνω τμήμα, το περνάμε σε σχήμα U από το κάτω μέρος και το ξανατραβάμε ώστε ο γάντζος να τοποθετείται και πάλι στο πάνω μέρος. Με αυτό τον τρόπο οι αλυσίδες πρέπει να είναι τεντωμένες, ωστόσο αν δεν είναι κάντε μερικά μέτρα με αυτές πάνω στα ελαστικά και κατεβείτε να τις ξανασφίξετε.

 

4. Πως οδηγούμε με τις αλυσίδες τοποθετημένες;

Με τις αντιολισθητικές αλυσίδες τοποθετημένες στα ελαστικά μας, οι κινήσεις του οδηγού πρέπει να είναι απαλές, διότι μπορεί οι κινητήριοι τροχοί να έχουν μεγαλύτερη πρόσφυση, δε συμβαίνει όμως το ίδιο με τους υπόλοιπους τροχούς. Η ταχύτητα που ενδείκνυται να κινείται ένα όχημα όταν φέρει αντιολισθητικές αλυσίδες, δε θα πρέπει να ξεπερνά τα 30 με 40 χλμ./ώρα. Πολύ σημαντικό επίσης είναι να τις βγάλουμε άμεσα από τα ελαστικά μας όταν πατήσουμε και πάλι «καθαρό» οδόστρωμα, διότι οι τριβές που αναπτύσσονται μεταξύ εκείνων και του δρόμου που πλέον έχει πρόσφυση, θα τις σπάσει και επιπλέον θα φθείρει τα ελαστικά του αυτοκινήτου μας.

Post by Ν. Γ.

0 Comment

Κατηγορίες