Πριν το πλύσιμο της μηχανής
Πριν τον καθαρισμό της μηχανής μας, πρέπει να κάνουμε τις παρακάτω ενέργειες:
1) Καλύπτουμε το άνοιγμα της εξάτμισης με μια πλαστική σακούλα.
2) Βεβαιωνόμαστε, ότι όλες οι τάπες, τα καλύμματα και οι ηλεκτρικές συνδέσεις είναι σφικτά τοποθετημένα.
3) Αφαιρούμε τις βρωμιές που δεν απομακρύνονται εύκολα, όπως τα καμένα λάδια στο κάρτερ, με μια βούρτσα και απολιπαντικό. Ποτέ δεν χρησιμοποιούμε αυτό το καθαριστικό σε τσιμούχες, φλάντζες, γρανάζια ή στους άξονες των τροχών. Πάντα ξεπλένουμε τις βρωμιές και το καθαριστικό με νερό, ώστε να διατηρείται καθαρό.
Κατά το πλύσιμο της μηχανής
Κατά τον καθαρισμό και το πλύσιμο της μηχανής μας, πρέπει να προσέξουμε τα εξής:
1) Δεν χρησιμοποιούμε ισχυρά καθαριστικά που περιέχουν οξέα. Εάν βέβαια χρησιμοποιήσουμε τέτοιο δυνατό καθαριστικό δεν πρέπει να το αφήσουμε πολύ ώρα να δράσει. Στη συνέχεια, ξεπλένουμε καλά με νερό και περνάμε τις επιφάνειες με αντιοξειδωτικό σπρέι.
2) Χρησιμοποιούμε μαλακό και καθαρό πανί ή ειδικό σφουγγάρι με νερό και καθαριστικό ήπιας δράσης για τις πλαστικές επιφάνειες και τις ζελατίνες. Ο λαθεμένος καθαρισμός μπορεί να καταστρέψει τα πλαστικά καλύμματα και τα πλαστικά ανταλλακτικά.
3) Εάν χρησιμοποιούμε σφουγγάρι, πρέπει να βεβαιωθούμε ότι το παραπάνω σφουγγάρι δεν ήρθε σε επαφή με ισχυρά λειαντικά, καθαριστικά, διαλυτικά, από-οξειδωτικά, υγρά φρένων, βενζίνη, αντιψυκτικό ή ηλεκτρολύτη μπαταρίας.
4) Καλό είναι να μην προτιμάμε τα πλυστικά μηχανήματα υψηλής πίεσης, αφού η πίεση εισάγει νερό και φθείρει τα ακόλουθα εξαρτήματα: τσιμούχες (των τροχών, του ψαλιδιού, της εμπρός ανάρτησης και των φρένων), ηλεκτρικά (φις, συνδέσεις, όργανα, διακόπτες και φώτα), σωληνάκια αερισμού και εισαγωγές αέρα.
5) Για τα σκούτερ που διαθέτουν διάφανη ζελατίνη στο φαίρινγκ, δεν εφαρμόζουμε σκληρά σφουγγάρια, διότι προκαλούν θάμπωμα. Επίσης κάποια καθαριστικά μπορεί να προκαλέσουν γρατζουνιές στη ζελατίνη. Δοκιμάζουμε λοιπόν το προϊόν σε κρυφό σημείο της ζελατίνης για να βεβαιωθούμε εάν είναι το κατάλληλο για τη ζελατίνη μας.
6) Μετά από οδήγηση σε δρόμο που έχει πέσει αλάτι, πρέπει να πλύνουμε το δίκυκλό μας με κρύο νερό, γιατί το ζεστό αυξάνει την οξειδωτική δράση του αλατιού!
7) Τα νεκρά έντομα και οι ανθεκτικές βρωμιές απομακρύνονται ευκολότερα αν λίγα λεπτά νωρίτερα έχουμε απλώσει ένα βρεγμένο ύφασμα στις αντίστοιχες επιφάνειες.
8) Δεν πλένουμε ποτέ το δίκυκλο μας, όταν είναι ακόμα ζεστός ο κινητήρας και η εξάτμιση.
Μετά το πλύσιμο της μηχανής
1) Στεγνώνουμε το δίκυκλο με ένα δέρμα ή με ένα απορροφητικό ύφασμα.
2) Χρησιμοποιούμε γυαλιστικό χρωμίου, για να γυαλίσουμε τα εξαρτήματα που αποτελούνται από χρώμιο, αλουμίνιο και ανοξείδωτο ατσάλι, συμπεριλαμβανομένου και του συστήματος εξάτμισης.
3) Για να αποφευχθεί η οξείδωση, συνιστάται να ψεκάζουμε σπρέι αντιοξειδωτικής προστασίας, όλες τις μεταλλικές επιφάνειες, ακόμη και αυτές που έχουν επικαλυφτεί με χρώμιο ή νικέλιο.
4) Χρησιμοποιούμε σπρέι λαδιού, σαν γενικό καθαριστικό για να απομακρύνουμε τις όποιες βρωμιές έχουν μείνει.
5) Επιδιορθώνουμε τις μικρές ζημιές στο χρώμα, που προκλήθηκαν από πέτρες και άλλα αντικείμενα.
6) Κερώνουμε όλες τις βαμμένες επιφάνειες.
7) Αφήνουμε το δίκυκλο να στεγνώσει εντελώς προτού το αποθηκεύσουμε ή το σκεπάσουμε.
Στο τέλος του καθαρισμού της μηχανής
Στο τέλος προσέχουμε ιδιαίτερα τα παρακάτω πράγματα:
1) Βεβαιωνόμαστε ότι δεν υπάρχει λάδι ή κερί στα φρένα και τα ελαστικά. Αν χρειάζεται καθαρίζουμε τα τακάκια και τον δίσκο με ειδικά καθαριστικά φρένων ή ασετόν.
2) Δοκιμάζουμε προσεκτικά την απόδοση των φρένων για να διαπιστώσουμε την συμπεριφορά τους όταν είναι βρεγμένα.
3) Ελέγχουμε εάν τα ελαστικά έχουν λερωθεί από σπρέι λαδιού. Εάν έχουν λερωθεί, τα καθαρίζουμε με ζεστό σαπουνόνερο. Προσέχουμε πάρα πολύ να τα πλύνουμε καλά, γιατί το σπρέι λαδιού θα κάνει τα ελαστικά μας να γλιστράνε!
4) Καλό είναι να κάνουμε στο τέλος, ακόμα ένα καλό σκούπισμα για να απομακρύνουμε τυχόν περίσσεια καθαριστικών υγρών και ουσιών πάνω στο δίκυκλο.