Best Sellers

Κόλπα για την προστασία του αυτοκινήτου μας από τον καύσωνα!

Πάρκαρες κάτω από τον ήλιο στην παραλία και μπήκες στη θάλασσα να δροσιστείς. Το αμάξι σου όμως το σκέφτηκες ότι θα φτάσει θερμοκρασίες ηφαιστείου και όταν πας να μπεις απλά θα καείς; Τι κάνεις λοιπόν για να το κρατήσεις δροσερό;
 
Η ζέστη στο αυτοκίνητο δεν είναι μόνο πρόβλημα για τους επιβάτες. Φυσικά όταν μπαίνεις και ακουμπάς το κάθισμα, το τιμόνι και τον λεβιέ ταχυτήτων, καίγεσαι, όμως αυτό μάλλον περνάει. Αυτό που μένει είναι η φυσική φθορά, αφού τόση ζέστη δεν κάνει καλό στα υλικά της καμπίνας, ενώ οι μεγάλες διαστολές-συστολές λόγω μεγάλης διαφοράς θερμοκρασία, δημιουργούν τριγμούς που μένουν για πάντα.
 
Τρεις μηχανισμοί αυξάνουν την θερμοκρασία της καμπίνας σε απίστευτα νούμερα.
Ακόμη και μέρες που δεν έχει πολλές ζέστες, με 25-26 βαθμούς, αν παρκάρεις κάτω από τον ήλιο η θερμοκρασία της καμπίνας μπορεί να ξεπεράσει του 45 βαθμούς, ενώ σκούρα υλικά, όπως το ταμπλό και το τιμόνι μπορούν να ξεπεράσουν και τους 70! Τις μέρες του καύσωνα με 40άρες έξω, η καμπίνα μπορεί να αγγίξει ακόμη και τους 100 βαθμούς.
 
Ο πρώτος μηχανισμός είναι φυσικά η απευθείας ακτινοβολία του ήλιου. Ειδικά με τα σκούρα υλικά να απορροφούν το φως, η θερμοκρασία τους αυξάνεται πολύ γρήγορα. Είναι όμως ο δεύτερος μηχανισμός που αυξάνει πολύ την θερμοκρασία της καμπίνας. Τα υλικά αυτά ακτινοβολούν με τη σειρά τους την ζέστη τους, η οποία όμως, σε αντίθεση με το φως του ήλιου, δεν μπορεί να περάσει τις γυάλινες επιφάνειες και να φύγει έξω από το αμάξι. Το αυτοκίνητο λειτουργεί ως θερμοκήπιο. Και με τον αέρα στο εσωτερικό να είναι ακίνητος, ο τρίτος μηχανισμός, δεν υπάρχει τρόπος να απαχθεί θερμότητα και να δροσίσει. Τι κάνουμε λοιπόν;
 
-Η πρώτη λύση είναι τα αντανακλαστικά στο παρμπρίζ και τα τζάμια. Με αυτά, η καμπίνα μένει στη σκιά και έτσι ζεσταίνεται λιγότερο, άρα και οι δύο πρώτοι μηχανισμοί μειώνονται σε αποτέλεσμα. Ανεπίσημες μετρήσεις έχουν δείξει μέχρι και 20 βαθμούς μείωση θερμοκρασίας με αντανακλαστικά στο παρμπρίζ και τα τζάμια.
 
-Η άλλη λύση είναι να αφήσεις τα παράθυρα ανοιχτά λίγο. Ανοιγμένα 5 εκατοστά επιτρέπουν στον ζεστό αέρα να ξεφύγει, δημιουργώντας ένα ρευματάκι στην καμπίνα, μειώνοντας τον τρίτο μηχανισμό. Σε συνδυασμό με αντανακλαστικά, η καμπίνα μπορεί να είναι ακόμη πιο δροσερή. Όμως πάντα θα είναι πιο ζεστή από έξω.
 
Τι κάνεις λοιπόν για να δροσίσεις την καμπίνα όσο πιο γρήγορα γίνεται; Κάποιοι οδηγούν με τέρμα ανοιχτά τζάμια να φύγει ο ζεστός αέρας και μετά φουντώνουν τον κλιματισμό. Υπάρχει όμως μία λίγο περίεργη, αλλά πιο αποτελεσματική “πατέντα”.
 
-Ανοίγεις το παράθυρο του συνοδηγού (κλειστή πόρτα) και με την πόρτα του οδηγού (και κλειστό το παράθυρό της) κάνεις αέρα. Φαίνεται περίεργο μία πόρτα να ανοιγοκλείνει, όμως ο αέρας που σπρώχνει στην καμπίνα, και το μικρότερο άνοιγμα που παραθύρου του συνοδηγού, επιταχύνει την κυκλοφορία του και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα ο αέρας έχει αλλάξει.

   

Οι πιο συχνοί λόγοι βλάβης και μειωμένης απόδοσης του κλιματιστικού

• Η διαρροή του αερίου φρέον μπορεί να μειώσει την απόδοση του κλιματιστικού. Η διαρροή μπορεί να προέρχεται: α) από το ψυγείο, β) από τον εξαερωτήρα και γ) από τις σωληνώσεις.
• Το κλιματιστικό ενεργοποιείται από το εσωτερικό του αυτοκινήτου μέσω ενός διακόπτη. Υπάρχει περίπτωση ηλεκτρικής βλάβης στο συγκεκριμένο ηλεκτρικό κύκλωμα με αποτέλεσμα να μην ενεργοποιείται ο μηχανικός συμπιεστής.
• Σε περίπτωση που η βαλβίδα του εξαερωτήρα έχει πρόβλημα αδυνατεί να διατηρήσει σταθερή την πίεση του φρέον μέσα στο κύκλωμα με αποτέλεσμα τη μειωμένη ή την πλήρη έλλειψη απόδοσης.
• Η έλλειψη του αερίου φρέον συχνά αποτελεί έναν από τους βασικούς λόγους για την κακή λειτουργία του κλιματιστικού.
• Αλλη μια περίπτωση όπου το κλιματιστικό δεν αποδίδει είναι να υπάρχει βλάβη στο μηχανικό συμπιεστή με αποτέλεσμα την πλήρη αδυναμία λειτουργίας του κυκλώματος του κλιματιστικού λόγω έλλειψης πίεσης.
• Μια ακόμα περίπτωση (η πιο απλή και με το μικρότερο κόστος επισκευής) είναι να έχει σπάσει το λουρί που εκτός των άλλων δίνει κίνηση και στο μηχανικό συμπιεστή του κλιματιστικού. 

Εσύ τι άλλο κόλπο ξέρεις για να μειώνεις την κάψα της καμπίνας το καλοκαίρι; Τι χρησιμοποιείς για να κόψεις τον ήλιο και τη ζέστη; Και τελικά πως “αδειάζεις” την καμπίνα από τον ζεστό αέρα;

Post by Evagelia Pagalidi

0 Comment

Κατηγορίες