Θέλεις μόνος σου να το κάνεις σαν καινούργιο; Καθάρισε καλά και συχνά εξωτερικά, μην αφήνεις το σαπούνι να στεγνώσει στη λαμαρίνα, πρόσεξε τη θερμοκρασία σε σχέση με το νερό που χρησιμοποιείς και στο τέλος σκούπισέ το προσεκτικά. Μετά ακολουθεί το αποτέλεσμα και είναι μοναδικό.
Το πλύσιμο είναι ότι πιο σημαντικό μπορείτε να κάνετε για να προστατέψετε το χρώμα του αυτοκινήτου. Όμως πόσοι από εσάς το κάνετε με σωστό τρόπο; Το ξέρετε πως αν δε τηρείτε κάποιους κανόνες είναι πιθανότερο να το βλάψετε τελικά;
Συχνό εξωτερικό καθάρισμα για προστασία χρώματος
Αρχικά γνωρίζετε πως πρέπει να πλένετε τακτικά το εξωτερικό του αυτοκινήτου, ώστε λεκέδες, όπως περιττώματα πουλιών, ρετσίνι δένδρων και έντομα να αφαιρούνται άμεσα; Διότι σε διαφορετική περίπτωση «ψήνονται» μαζί με το βερνίκι και προκαλούν ακόμα και ξεφλούδισμα του χρώματος, όταν τελικά αφαιρεθούν.
Όμως το σωστό πλύσιμο απαιτεί και τα κατάλληλα προϊόντα. Δεν είναι άντε γέμισε ένα κουβά με ζεστό νερό, πέτα μέσα σαπούνι για τα πιάτα... και τρίψε με τη σκούπα… Για το σωστό καθαρισμό του εξωτερικού πρέπει να πλένετε το αυτοκίνητό σας στο χέρι και μόνο, χρησιμοποιώντας σαμπουάν με ουδέτερο Ph και καθαρά πανιά μικροΐνας. Βούρτσες και ακατάλληλα καθαριστικά χαράσσουν και διαβρώνουν το χρώμα με αποτέλεσμα μακροπρόθεσμα να καταστρέφεται.
Μην αφήνεις το σαπούνι να στεγνώσει στη λαμαρίνα
Επιπροσθέτως ξέρετε πως όταν σαπουνίζεται το αυτοκίνητό σας δεν πρέπει να αφήνετε το σαπούνι να στεγνώνει, γιατί αυτό θα προκαλέσει κηλίδες στο χρώμα; Επίσης πόσοι γνωρίζετε πως το αυτοκίνητο πρέπει να πλένεται με οριζόντιες και όχι κυκλικές κινήσεις, ώστε να αποφύγετε το φαινόμενο του «ιστού της αράχνης»; Τέλος, δεν είναι ό,τι καλύτερο για το χρώμα να ρίχνετε νερό με μεγάλη πίεση.
Δεν πρέπει όμως να αρκεστούμε μόνο σε αυτό, γιατί υπάρχουν αρκετά «κρυφά» σημεία στο αυτοκίνητο που μαζεύουν σκόνη και αλάτι, κάνοντας μακροπρόθεσμα ζημιά στα σημεία αυτά. Έτσι λοιπόν, πρέπει να καθαριστούν καλά τα σημεία, όπως είναι κάτω από τον θόλο, τα μαρσπιέ και το μεγαλύτερο μέρος του πατώματος.
Ποτέ με κρύο νερό σε υψηλή θερμοκρασία
Πέρα από το χρώμα βέβαια μη λησμονείτε πως το αυτοκίνητο είναι μεταλλικό, συνεπώς ακολουθεί όλους τους νόμους της φύσης των μετάλλων, όπως και τη συστολή-διαστολή. Αρα δεν πλένουμε ποτέ με κρύο νερό σε υψηλή θερμοκρασία.
Προσοχή όμως πρέπει να δώσετε στις ζάντες του αυτοκινήτου, γιατί η βρωμιά σε συνδυασμό με τις καιρικές συνθήκες, καθώς και με διάφορα χημικά που μπορεί να πατήσει ένα αυτοκίνητο κατά την κίνησή του, είναι πιθανό να προκαλέσει διάβρωση στο υλικό της ζάντας.
Μην το αφήνεις να στεγνώσει μόνο του
Και αφού τελειώσατε με το πλύσιμο μετά τι; Το αφήνετε απλά να στεγνώσει; Αν ναι κάνετε μισή δουλειά γιατί η ώρα του σκουπίσματος είναι σημαντική και κρίνει όλη την εργασία σας. Σκουπίστε το αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας δέρμα σαμουά, το οποίο θα απορροφήσει το νερό και θα δώσει ένα λαμπερό τελείωμα χωρίς γραμμές.
Τέλος γνωρίζετε πως θα πρέπει να χρησιμοποιείτε και προϊόντα κεραμικής επίστρωσης, τα οποία διεισδύουν και δένουν τους πόρους του χρώματος, δημιουργώντας ένα ανθεκτικό και διάφανο κεραμικό τελείωμα, το οποίο προσφέρει προστασία μακράς διάρκειας;